donderdag 14 mei 2020

601. Week 9

WIE DACHT DAT een "bis" altijd direct moet aansluiten op een numerieke voorgaande is er bij heer Polo aan voor de moeite. De oplossing van het in bijdrage #600 aangeboden "Antwerp 10 Miles-mysterie" laat zich niet zomaar uit de mouw schudden. Daar gaat een grondige voorbereiding aan vooraf. Probeer het zonder powerpoint, dan is er meer kans op duidelijkheid. Bovendien heeft u ook recht op inzicht in de gevolgde procedure en achterliggende verwerking. Verder zullen enkele meer dan verhelderende bijdragen vanuit het lezerspubliek aan bod komen. Dus doe ik nogmaals beroep op uw vermogen om enig geduld uit te oefenen. Waarvoor dank  

MAAR ER WERD ondertussen ook nog gelezen. Een van mijn meest beklemmende ervaringen op dit vlak. Zijn het de Corona-tijden die er mede voor iets tussen zitten? Misschien, want nooit voordien voelde ik mij zo in de tang genomen door een verhaal en de literaire vormgeving ervan. "Overleven" is waar het om gaat. In een totaal andere context, maar voor mij als leeservaring enorm dicht bij wat we de afgelopen maanden meemaken. Het een heeft zeker zijn weerslag gehad op het andere, en daardoor werden het voor mij ook enkele donkere weken. KIND 44 van Tom Rob Smith speelt zich af begin jaren '50. Einde van het Stalin-regime, onmogelijk geachte moorddossiers in de Sovjet-Unie. De communistische dictatuur ten tonele in een ijskoude en veelal gevoelloze schrijfstijl. En toch, achteraf: heel blij dat ik deze schrijver leer kennen en dit boek gelezen heb. Thanks, Shanthi! Misschien later nog iets van hem, maar daar gaat allicht wat tijd overheen moeten. Tot het huidig Corona-gebeuren als "onder controle" gaat bestempeld worden en we weer iets opgeluchter mogen ademhalen. Ik voel het wel als het zover is. Oh ja, wie 1793 'goed' vond weet vast ook deze naar waarde te schatten. Aanraden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten