zondag 17 mei 2020

600bis. Puur Nostalgie

DE ZALIGHEID ZELVE. Daarmee is niks teveel gezegd om de gevoelens te beschrijven die zijn bovengekomen bij het recentelijk ophalen van loopherinneringen uit ver vervlogen tijden. Hier wordt in 't eigen hoofd een serieus vaatje nostalgie aangeboord. En dat allemaal dankzij Tom's Challenge: "Plaats een loopfoto van jezelf op Facebook." De man die zelf mijn vraagstelling in "de 600" pijlsnel en voor de volle 100% correct wist te beantwoorden. Een mooie prijs en eeuwige roem staan hem te wachten. Maar ook 'nonkel Fons' valt in de prijzen. Hij dook voorwaar in z'n eigen archieven, waar verrassenderwijs ook mijn resultaten in vergelijkende tabellen zijn opgenomen. Van deskundigheid gesproken. Deze ex-collega, de 'nonkel' dus, beschikt over nog meer gegevens die in Coronavrije tijden tot urenlange gedachtewisselingen zullen leiden. Daar ben ik zeker van.

Maar dan nu de oplossing:
   1989   hoort bij    #3149     in    1u 03' 02"
   1990   hoort bij    #1969     in    1u 02' 24"
   1993   hoort bij    #2353     in    1u 04' 17"
    1997   hoort bij    #5779    in      1u 09' 12"

'Nonkel Fons' deed er ook nog 1987, 1988, 1991 en 1992 bij. Met extra fotomateriaal en tot de verbeelding sprekende cijfers. Hiernaast ziet u "hem" -de nonkel- in 1991 na een kleine 25' bij de eerste doortocht op de Grote Markt in het voetspoor van uw dienaar. Als Spartatleet Olivier Verhaege dit een 'zalige foto' vindt is dat voor ons beide een groot compliment. Aan het eind van de loop passeerde #850 de aankomst 6" en 20 plaatsen voor mij. 1u 14' 09" was toen zijn beste tijd ooit, en blijft dat nog wel even denk ik. Proficiat 'nonkel' en bedankt om de challenge mee(r) kleur te geven. Ik kan er weer tegen voor een tijdje. Geen Corona/Covid-19 die ons deze memoires ooit afneemt.  Om toch maar de goede gewoontes in stand te houden: was je handen, poets je tanden, houd afstand en #staysafe & #staystrongtogether

Geen opmerkingen:

Een reactie posten