zondag 2 februari 2020

578. 02.02.2020

DE PALING DROOMT. Dat was het ezelsbruggetje waarmee ik in mijn Collegejaren de dure benaming voor het verschijnsel "van voor naar achter en van achter naar voor hetzelfde lezen" trachtte te onthouden. Da's toen redelijk gelukt, en ook nu wist ik meteen waarover het ging. Met deze datum gaat het natuurlijk om een cijfermatige vorm van een palindroom, maar ook dat blijkt te tellen. Zelfs voor achtergestelde regio's zoals de VS, waar men de maand voor de dag aangeeft in de datumnotering. Wereldwijd prijs dus. Voor mij was dat in Rotterdam. Gisteravond laat, geland vanuit Tenerife, waar we een poging hebben ondernomen om in alle rust onze batterijen weer wat op te laden en ons hoe dan ook te wapenen voor de Belgische kwakkelwinter. Vakantie, winterbreak, afzondering, u noemt maar wat. Heer Polo heeft inderdaad afstand genomen, ook van het bloggen. Het enige feit dat de berichtenstilte placht te doorbreken was het overlijden van Kobe Bryant. Waarvan melding in een geantidateerd "577". R.I.P.  Champ.

Maar vannacht dus, in de auto op weg naar huis: "palindroomdag" in het nieuwsoverzicht op radio1. 02022020 en omgekeerd: 02022020. Bingo. Verder is het vandaag de 33ste dag van het jaar, en hebben we er dankzij de schrikkel nog 333 te gaan. Straf! Wie bovendien ook nog verjaart en 11, 22, 33, 44 (Annick M.!!!), 55, 66, 77, 88 of 99 wordt doet nog beter. Straffer dus!! Maar wat dan te zeggen van die oude knarren die vandaag 111 kaarsjes mogen (laten) uitblazen. "Strafsten toebak ooit!!" zeg ik dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten