zaterdag 18 januari 2020

576. Boekenbal

VOOR DE RUST in deze publicatie haar intrede doet. Een kort bericht, verslag, een overzicht? Een stand van zake(n). De feesten zijn achter de rug. De Sint, Kerst, Nieuwjaar met al zijn brieven, Driekoningen, Onnozele Kinderen tot en met het worstenbrood en de appelbollen van Verloren Maandag. We zijn er doorheen, helemaal uitgevierd. Tijd om weer op adem te komen. Het dagelijks ritme mag weer: of dat nu een werk-, rust- of pensioenritme is maakt niet zoveel uit. Gewoon weer het alledaagse leven, ieder het zijne. Dan kom ik voor mij bij "lezen" uit. Niet te verwaarlozen onderdeel van mijn dagelijks bestaan. Kan er niet omheen, want menigeen die mij ter gelegenheid van de feesten wilde verrassen kwam bij een boek uit. Soms meerdere exemplaren in één handgift. De oogst is rijk en zeer gevarieerd. Voorlopig geen uitleg, doet u het maar met deze foto. Het wordt een hele boeiende klus die hier op klaren staat te wachten. Ben alvast begonnen met THE GRANDPARENT. Merci Wout, een heel leuke surprise. Totaal onverwacht, bij momenten hilarisch, met af en toe een wijze ondertoon en voorzien van jouw heel eigen kijk op onze opa-kleinzoon relatie.  Daarna heb ik heel even Detlef Singer ter hulp geroepen om een vinnige koolmees te definiëren. Met dank aan nonkel Guy: een nieuw bestaan als vogelaar is mogelijk een optie vanaf nu. Ondertussen heb ik ook Het Heelal soldaat gemaakt. Eerlijk is eerlijk: moet toegeven dat ik hier en daar een passage geskipt heb. De heer Hawking mag dan zijn best gedaan hebben om de grote theorieën in 'gewone mensen'-taal om te zetten, dat allemaal begrijpen is nog heel andere koek. Die lat ligt voor mij behoorlijk hoog. Oerknal, uitdijend heelal, zwarte gaten, relativiteitstheorie, de tijdspijlen, chaos en energie, Aristoteles, Copernicus, Galilei, Newton, Einstein. Ik ben nu even aan iets anders toe, luchtiger leesvoer om de rustperiode in te gaan. De volgorde op de foto dient niet gerespecteerd. Weet wel dat ik er mijn tijd voor ga nemen. Waar, wanneer en hoe ligt nog niet helemaal vast. Wel dat ik u van dit bruisende boekenbal op de hoogte wil houden. Dat is bij deze beloofd (aan wie tijd van wachten heeft). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten