donderdag 2 januari 2020

572. MMXX

LAAT ME DIT vooreerst met u delen. U, die enkeling die nog de weg naar de 564 gevonden heeft. De opvolger van MMP en MMMP, en vanaf nu in een ruime bocht omheen het geschutsveld van de Facebook-censuur . Waarom die "links" de toegang tot het sociaal platform geweigerd worden blijft mij een raadsel. Maar daarom niet getreurd. Hier is ie dan: het laatste boek van mijn 2019-lijst. Getipt en van hand tot hand overgeleverd door "ons Bie" en na vier dagen uitgelezen en doorgegeven aan "den Bram". Het blijft (voorlopig) in de familie. Het moois dat we delen, van de choreograaf-danser-schrijver-presentator Ish Ait Hamou. Een boek, een verhaal, een leeservaring die ik absoluut moet delen. Leest u er de recensie in hebban.nl maar op na, en vergeet ook niet even door de reacties te scrollen. Was mijn beste boek om het voorbije leesjaar af te sluiten en meteen de eerste supersterke aanrader voor 2020. Staat dit al op de leeslijst van onze middelbare scholieren?  Minister van onderwijs, dit is iets voor de eindtermen. Maak er dringend werk van a.u.b.

En ik heb nog een aanrader in de aanbieding. Vandaag heeft Polo de draad terug opgenomen. Zoals al de vorige keren hoor ik u luidop denken. Klopt: na ruim twee weken eindelijk weer op de hometrainer. Doet goed aan de benen, den tikker, de mens. Het uur is voorbij gevlogen. En als ik dan nog iets van waarde kan meepikken. Een Afrika-epos van Sir David Attenborough. Laatste episode van de Seven Worlds, One Planet serie. Naar mijn bescheiden mening een "must see" voor elk levend mensenwezen. Wij zijn uiteindelijk ook maar een van de 100.000 hogere organisme-soorten op aarde. Ook hier is werk aan de winkel. Met dank voor de subtiele kijktip aan May & Jean.

Dat ik het gevecht met de slimme software van Facebook verloren heb is ondertussen een vage nota in de kantlijn. Neem ik er met de glimlach bij. Het gaf mij nog meer tijd en vrijheid tijdens ons jaarlijks familie-isolement. Een Landal Park-huis in Zutendaal. Goed gekozen Pola. Niet teveel poeha. Beperkte internetactiviteiten, zelfs niet teveel gelezen. Wel wandelen en spelletjes gespeeld. Een week apart, Kaaiman-tijd en terugvallen op mezelf. Even alleen op de wereld? Klaar om 2020 aan te vatten. Wordt het een evenwichtig 20-20 gelijkspel, een perfecte 20/20 of toch vanop een berg nostalgie terugdenkend aan mijn humaniora-jaren een Romeinse cijfercombinatie? MMXX.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten