maandag 9 november 2020

634. Q-ZOO One

EEN CREATIEVE DUIZENDPOOT laat zich niet kisten door Corona. Dat mocht al blijken uit wat Jef Neve aan virtuele concerten uit zijn muzikale mouw schudde, uit de avond-aan-avond dubbeloptredens van Kommil Foo, uit de talloze corona-proof verstuurde You Tube-filmpjes van buurman Axl P, uit wat ouwe getrouwe Rob De Nijs in quarantaine-tijden nog wist uit te brengen als afscheidsboek met bijhorende cd. Of was dit laatste omgekeerd? Het zijn maar enkele voorbeelden die me nu te binnen schieten. Want er is veel meer. Laat me hier even het verhaal van Dirk's Q ZOO vertellen. In het kort dan. Op 28 maart 2020, na twee weken lockdown 1.0,  plaatste Dirk Domen zijn eerste diertje op Facebook. "Om de tijd wat in te kleuren post ik vanaf vandaag elke dag een diertje uit Dirk's Quarantaine Zoo." Zijn eerste doel is 24, maar de lockdown loopt uit en het wordt een heel ruime veertigdaagse. Met 49 publicaties om juist te zijn, want zo lang duurt het voor we weer "uit ons kot" mogen. Alle 49 hebben ze - na (m)enig aandringen - een plaats gevonden in een minuscule uitgave. Te koop aangeboden voor het goede Filet Divers-doel. Deze frivole kleinoden zijn hun geld meer dan waard. Ik kan het weten. Mag ik een tip geven: heer Polo kocht er meerdere om uit te delen aan familie en vrienden. Telkens goed voor een tussentijdse glimlach. Bestellen via "Dirk Domen" op Facebook. Zeer warm aanbevolen. Gek idee, maar een mens zou voor minder opnieuw in quarantaine willen gaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten