zondag 18 oktober 2020

630. Drie keer op rij

"ZE" STAAN ER toch maar weer.  Op één in de Lage Landenlijst, de jaarlijkse top 100 met de beste Nederlandstalige nummers aller tijden. 2018 - 2019 - 2020. Drie keer "den beker". Of liever: twee bekers en in 2020 een kroon, een Corona/Kroon, de kroon op het werk. Nog steeds met Ruimtevaarder. 'Een piepklein liedje op een klein plaatje' zoals Raf het subtiel verwoordt. Zo klein is het lied ondertussen niet meer. Begint al meer op een monument te lijken. Vaste prik als bis-nummer bij hun optredens. Ze hebben echter pareltjes die het grote publiek nog niet kent. Een Kommil Foo-verslaafde zoals 'heer Polo' daarentegen... Stilte na de storm doet het wel prima bij de verkiezingen, maar ik zit eigenlijk te wachten op Kom hier dat ik u draag. Voor mij tot hiertoe hun absolute topnummer. Nooit op de lijst gestaan? Te lang? Te empatisch? Te...? Het ideale lied om mensen in tijden van besmetting te troosten, te ondersteunen, te dragen en aan te sporen dat ook met en voor elkaar te doen. Dat mis ik vandaag,  mis ik in de rangschikking, mis ik drie keer op rij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten