vrijdag 5 juni 2020

606. Versoepeling

SINDS DRIE WEKEN zitten we in opeenvolgende fasen van versoepeling. Daar wilde ik het hier even over hebben. Niet de souplesse van spieren en gewrichten, niet de verruiming van de migratienormen, ook niet de nivellering van de toelatingsvoorwaarden tot hogeschool en/of universiteit. Zelfs de aansluitingsvoorwaarden bij de lokale golfclub heb ik niet in gedachten en al evenmin de voorschriften en daarbij gestelde eisen tot het behalen van een zwemdiploma. Niets van dit alles baart mij zoveel zorgen als de versoepelingen die nu van alle kanten en tegen hoog tempo worden aangebracht in de eerder zo geprezen afspraken/maatregelen ter indamming van de Corona-besmettingen. Het heeft moeite gekost. Was het niet altijd #alltogether dan toch in hoge mate #laplupartdesnôtres die ervoor hebben gezorgd dat de curve afgevlakt is. Hopelijk op redelijk duurzame wijze. Dat was van bij het begin, remember het communiqué van 12 maart 2020, de allesomvattende doelstelling. Daartoe zouden wij onze handen wassen, en die daarna zeker niet aan anderen geven. Geen knuffels ook. Afstand houden: 1,5 meter hier, 2 meter daar. Niezen in de elleboog. Ons werd aangeraden "in ons kot" te blijven. Vonden we dat in den beginne onheus tot grof taalgebruik, het werd voorwaar dé campagne-slogan van de laatste jaren. Over mondmaskers, correctie: neus- en mondmaskers was de hele tijd veel te doen. Niet nodig, hier en daar zelfs tussentijds weggelachen, tot later in hoge mate aanbevolen en in bepaalde omstandigheden ten stelligste aangeraden. Ben bereid mijn duit in de voorbehoedszak te doen. Het dragen van dit protectiemiddel voor U en alle anderen om mij heen doe ik met plezier. Laat het wat 'lastig' zijn, high heels voor de dames zijn ook niet altijd comfortabel en dienen zowaar enkel de galanterie. Een strakke jeans is voor vele heren een beproeving, maar oogt o zo elegant. Wel, ik heb het ervoor over om in de nabije toekomst bij menigvuldige gelegenheden een neus- en mondmasker te dragen. Tot meerdere eer en glorie..., maar vooral tot ons aller hogere veiligheid. 

Bijgaande fotoreeks om u te ondersteunen in de pogingen tot herkenning bij onderlinge confrontaties. Bovenaan links hij die ooit zo menigmaal naar de Franse hoofdstad trok en van Pa-reis 2011  deze herinnering overhield. In de rechter bovenhoek dan weer de bebaarde versie waarbij sommigen ook hun bedenkingen hebben en die terechte twijfels zou kunnen oproepen bij inferieure  lichtomstandigheden. Verder zal ik vooral te herkennen zijn aan mijn gelaatsafscherming. Met dank aan George A. die mij enkele jaren geleden al het gebruik van een Vogmask aanpraatte. Ben er zeer tevreden mee. Was enigszins uit de aandacht verdwenen, maar nu weer helemaal terug. De meer frivole versies van het stoffen neus- en mondmasker werden mij aangeleverd door hubby-buddy-soulmate Katelijne dW. Merci Lijntje!! Ik draag ze met plezier. Als er nu op regelmatige basis nog wat extra tijd wordt uitgetrokken voor bijkomende strechoefeningen ben ik helemaal klaar voor welke versoepeling dan ook. Maar kalm aan hé !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten