zondag 14 juni 2020

607. Axl and more

CULTUUR DOET LEVEN. Dat voel ik in deze tijden van sociaal isolement maar al te goed. Spanningsvelden alom, maar wat een verademing om weer een studioconcertje van Jef Neve (het laatste van de eerste reeks) te mogen beluisteren. Of tussentijds en via een nieuwsbriefbericht van AMUZ een  door hen opgenomen concert mee te pikken. Schitterend programma.  Te vinden op Soundcloud. "Om duimen en vingers..." weet u wel. En er is nog zoveel meer. Wie ik vandaag extra in de schijnwerper wil zetten is buurman Axl. Even verwijlen op zijn FB-pagina laat grellig grave sporen na. Hij zit dagelijks "in zijn kot" om alleen of samen met collega's "in hùn kot" fantastisch knappe en eigenzinnige herwerkingen van gekende hits uit zijn opgestroopte mouwen te schudden. Kijken en luisteren begot, het is de moeite waard. Merci Axl, ook voor de warme goeiendag en het klapke als we elkaar tegenkomen op straat. Ne crème van nen bassist, en daar bovenop ne crème van ne mens. 'Een tooreke met twee bollen astemblief !!' 
Naast dit alles gaat het ook niet slecht met mij en m'n dagelijks bestaan. Het eerste containerparkbezoek (kan dat net wél of net niet op het Scrabblebord?) na de lockdown is een feit. Op afspraak en met een tijdslot. Prima organisatie, goede regeling. Mogen ze voor mij blijven doen. Pluim voor A. Ook uit diezelfde A-hoek komen de twee neus- & mondmaskers mét filters die ik deze week mocht ophalen in de plaatselijke apotheek. Een pluim en een duim voor A. De hoofdvogel was echter voor Evy W. Die kreeg eindelijk weer groen licht om met mijn voeten te spelen. Een uur lang, zalig. Wat een pedicure!!! Say no more. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten