maandag 16 december 2019

568. Tijd maken

HET JAAR NADERT zijn einde. Eerstdaags wordt de ultieme quinzaine ingeluid. Op het vlak van wetenswaardigheden is het drummen om nog een plekje te versieren in de laatste "mededelingen". Eind deze week start de FOTO TOP12, dus weet u dat mijn berichtenmolen -behoudens zeer uitzonderlijke gebeurtenissen- voor een tijdje zal stilvallen. En we hebben net een en ander achter de rug: Boris Johnson -met of zonder hulp van de Russen?- haalde afgelopen week zijn slag thuis, in Madrid eindigde de klimaattop -ondanks de inbreng van onze vier klimaatministers- op een sisser, RSC Anderlecht blijft maar aanmodderen -nu zelfs letterlijk op het slijkerige patattenveld van Standard- en Sam "the Man" Rotsaert leidde ad-interim Spirou Charleroi voorbij  Oostende naar de halve finales voor de Belgische basketbal beker. Hopelijk zit hier geen vies verhaal achter vanwege Gjergja. De coach van Oostende is een echte Filou. Ik houd mijn hart al vast. 

Wél belangrijk nieuws vindt u in deze tweede paragraaf.  Ons nichtje Caro is terug van weggeweest. Was een kleine 11 maanden op toer  doorheen Midden- en Zuid-Amerika. Welkom thuis, Caroline! Hebben je met open armen ontvangen op Zaventem en de warme knuffel deed echt deugd. Tot binnenkort op 't feestje. Later die dag stond een Rommezoever-bezoek op het programma. Om een college-maat een riem onder het geopereerde hart te steken. Een ontmoeting met een gouden randje. Momenten die er echt toe doen en die ik voor geen geld zou willen missen. Stel het wel Herre, de revalidatie gaat de goede kant uit en wij duimen met z'n allen. Meedoen a.u.b. : duimen!!

En tenslotte de foto-ondersteunde aanraders van de dag. Op weg van Zaventem naar Lint, op de grens tussen Rumst en Duffel lasten we een korte pauze in. Huisnummer 95 werd een mooie uitbreiding van mijn lijst eetadressen met een "#" in de naam. Bistro 4, Steiger 3 en Colonie 7, en nu deze 95. Was er vroeger al eens te gast met Pito-buddy Nico. Het is er nog steeds goed. Wie een hongertje krijgt op de E19 kan -behoudens op maandag want gesloten- met gerust gemoed de afrit Rumst nemen. Als u snel bent wil ik u de hamburger van de maand nog aanraden: wildburger met spitskool, veenbessencompote en blauwe kaas. Topper.
Last but absolutely not least, ook dit nog. Op de hometrainer keek ik uitgesteld naar Thomas Vanderveken en Alleen Elvis blijft bestaan. Lang geleden gezien. Had ergens gehoord en gelezen dat de aflevering met Michael Van Peel goed zou zijn. Klopt. Heb de volle 90 minuten uitgereden, volledig in de ban. Voor mij was Van Peel een ontdekking. Zal mijn best moeten doen op Youtube om nog een eindejaarsconference mee te pikken. Maar dit heb ik alvast gehad: het was de moeite, een stijlvol en rijk interview. Om dat uitgesteld te bekijken, daar mag u zeker nog tijd voor maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten